معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از برگزاری کنفرانس ملی بنای ماندگار در بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در این شهر خبر داد.

این کنفرانس، همزمان با برگزاری دومین جشنواره انتخاب بنای بر‌تر و بر پایه رعایت اصول مقررات ملی ساختمان در مشهد به صورت یک روزه برگزار خواهد شد. با برگزاری این کنفرانس و ارائه یافته‌های علمی و پیشنهادات سازندهٔ متخصصین و کار‌شناسان این مهم، گامی موثر در حل مشکلات و مسائل اجرایی مقررات ملی ساختمان برخواهیم داشت.
دبیر اولین کنفرانس ملی بنای ماندگار افزود: ۳۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که با بررسی ۱۵ داور متشکل از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور، ۱۲۰ مقاله جهت ارائه کنفرانس ملی بنای ماندگار پذیرفته شده است.
ایشان از برگزاری همزمان ۵ کارگاه آموزشی با این کنفرانس خبر داد و افزود: این کارگاه‌های آموزشی توسط دانشگاه صنعتی امیر کبیر، شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران (مپسا)، سازمان بهره وری انرژی ایرانی (سابا) و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان در هر یک از کارگاه‌های مذکور، گواهینامه اعطا می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی آشنایی با ممیزی انرژی، آشنایی با فناوری‌های نوین ساختمانی، خانه هوشمند و ساخت و ساز پایدار با محوریت معرفی آیین نامه LEED و مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) و بررسی و تحلیل شاخص‌های بناهای پایدار با گواهینامه بین المللی Euro cret اروپا، ۵ کارگاه آموزشی است که همزمان با این کنفرانس برگزار خواهد شد.
جاوید گفت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها و کنفرانس‌ها می‌­تواند به ارتقاء کیفیت بخشی به ساخت و ساز شهری، تشویق و فرهنگ سازی برای دست اندرکاران ساخت و ساز و توجه به اهمیت و نقش مطالعات پایه و زیربنایی در ساخت و سازهای شهری کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + پنج =