یکی از اولین الزامات یک شرکت پیشرو، نظام مندی در سیستم های مدیریت و همچنین ایمنی است. سه استاندارد ایزوی  9001، 14001 و 45001  از جمله استانداردهای مدیریتی هستد که شرکت مپسا  داراست . علاوه بر آن شرکت مپسا دارای گواهینامه HSE می باشد.

ایزو 9001

ایزو 9001 شناخته شده ترین استاندارد از خانواده ایزو 9000، معیارهای سیستم مدیریت کیفیت را تعیین می کند. این استاندارد می تواند در هر مجموعه کوچک و بزرگی مورد استفاده قرار گیرد و بر اساس تعدادی از اصول مدیریت کیفیت شامل مشتری مداری قوی، انگیزه و پیامدهای مدیریت عالی، رویکرد فرآیند و بهبود مستمر قرار گرفته است.

ایزو 14001

خانواده ایزو 14000 برای مدیریت مسئولیت های زیست محیطی بدون در نظر گرفتن نوع فعالیت برای هر سازمانی ارائه شده اند و گواهینامه ایزو 14001 چارچوبی را ترسیم می کند که یک شرکت یا سازمان می تواند برای ایجاد یک سیستم مدیریت محیط زیست موثر آن را دنبال کند. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 14001 به نوعی تاثیر مستقیمی بر کیفیت محیط زیست خواهد داشت.

ایزو 45001

برای سازمان هایی که در مورد بهبود ایمنی کارکنان، کاهش خطرات محل کار و ایجاد شرایط کار بهتر و ایمن تر جدی هستند، گواهینامه ایزو 45001 صادر می شود. این استاندارد جایگزین OHSAS 18001 شده است. اخذ ایزو 45001 به عنوان یکی از مهم ترین استانداردها در امور سازمان ها و صنایع محسوب می شود.

گواهینامه HSE
اگر لازم باشد در رابطه با مقوله گواهینامه HSE توضیح داده شود باید این‌گونه بیان کرد که HSE مخفف Health, Safety & Environment Management System است که بیانگر واقعی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست می باشد. به عبارتی دیگر این نوع گواهینامه سندی است که سازمان یا شرکت دارنده آن، از یک نظام مدیریتی منسجم برخوردار بوده و با هدف پیشگیری از بروز صدمات و حوادث بهداشتی و ایمنی، مطابق با تمامی الزامات تعریف شده و استانداردهای جهانی عمل می نماید. در واقع می توان گفت گواهینامه HSE به منظور ایجاد استانداردهایی مانند: سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و نیز سیستم مدیریت زیست محیطی صادر می شود. به طور عمده هر مجموعه یا سازمانی که از این نوع گواهینامه جهانی برخوردار باید لازم است تمامی الزامات و مقررات مربوط به ایمنی و بهداشت شغلی کارکنان خود و نیز مقررات مربوط به محیط زیست را به طور کامل رعایت و اجرا نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =