مطالعات مختلف نشان می دهد که علت اكثر مشكلات موجود در زنجیره تامین ساخت و ساز به شیوه سنتی، این است که مدیریت جامع فرآیند تولید در آن اتفاق نمی افتد . این عامل باعث بالا رفتن ناهماهنگی­ها در اجزاء مختلف شده و  بهره وری كل فرآیند را كاهش می دهد.

برای مثال، جدایی طراحی و ساخت، كمبود هماهنگی و یكپارچگی بین رشته­ های كاركردی، ارتباطات ضعیف و غیره، باعث بروز فاكتورهایی می شود كه بر عملكرد تاثیر می گذارند، مانند میزان پائین بهره­ وری، تاخیر زمانی، افزایش هزینه، تضادها و نزاع ها.

به منظور حل مشكلات عدیده موجود در زنجیره تامین ساختمان سازی سنتی، سه نكته زیر قابل ذكر است:

1- موارد پیشنهاد شده از سوی متخصصان، زنجیره تأمین را راه­ حل مشكلات سنتی­ سازی می داند . توسعه هماهنگی بین اجزای زنجیره تامین، عملکرد کلی زنجیره و در نتیجه اتلافات را در همه اشکال کاهش می دهد.

2- استفاده بیشتر از تولید Off-Site برای کنترل­های مضاعف بر فرآیند تولید، حرکت به سمت طراحی و انجام فعالیت­های پیش از احداث است و این امر به­ طور منطقی منجر به کاهش مشكلات و ناهماهنگی­های زنجیره تامین می شود.

3- در نهایت مدولارسازی و استانداردسازی جهت ساخت­ پذیری بیشتر و کاهش مقدار اصلاحات بر روی مصالح و اجزا یک جهت گیری فرآیندی به سمت کاهش اتلافات است. این امر مکمل استفاده بیشتر از تولید Off-Site است که در آن فعالیت­های پر اتلاف از فرآیند ساخت و ساز حذف می شوند.

مشاهده می شود كه هر سه نكته فوق از اجزای بنیادین صنعتی سازی ساختمان می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =